Keresés a cikkekben

Közösségépítés és siker a tanulásban
Eredményes tanulás, feledhetetlen kirándulások és izgalmas közösségépítő foglalkozások: a magyarszéki Both Marcell is részt vett a Tanítsunk Magyarországért mentorprogramban. A 14 éves fiú osztálytársaival hetedik és nyolcadik osztályban kapcsolódott a projektbe. A kamaszfiú az ősszel már az egyik dombóvári középiskolában folytatja tovább tanulmányait.
– Jól éreztem magam a programban, nagyon tetszett, hogy sok kirándulásra vitték el az osztályt – mondta Both Marcell. – Két mentor foglalkozott velünk, hetente általában egyszer jöttek el az iskolába és online is tartották velünk a kapcsolatot. Segítettek akkor is, amikor dolgozatra készültünk és közösen gyakoroltunk fizikából.
Melynek eredménye látványos. A kamaszfiú hetedikben 2-es volt fizikából, nyolcadik félévkor már ötösre értékelték felkészültségét. Szülei és tanárai egyaránt büszkék a fejlődésére, s a 14 éves Marcellt tanulmányi átlaga alapján felvették a dombóvári Apáczai Csere János szakgimnáziumba, szeptembertől vasútgépésznek tanul. Érettségi, s utána akár egy újabb szakma megszerzése: ez szerepel távlati tervei között.
– Másoknak is ajánlanám a mentori programot, – jegyezte meg a Both Marcell. – Nemcsak azért, mivel rengeteg helyre eljutottam, hanem sok olyan élményt, kalandot éltem át, ami nélküle kimaradt volna az életemből.
– Felzárkózás, anyagi támogatás és tehetséggondozás: a mentorprogram számos területen nyújtott segítséget a fiamnak – hangsúlyozta Weimann Szilvia, Marcell édesanyja. – Az osztálytársaival együtt az elmúlt két évben sok programon vett részt. Láttuk rajta, hogy mennyire fontosak és hasznosak számára a csapatépítő találkozások, foglalkozások, mindig jókedvűen mesélt a kirándulásokról is.
A Tanítsunk Magyarországért Program 2018-ban útjára indított, a kortárs mentorálás módszerére építő szakmai program, amelynek célkitűzése a program alapítója, Dr. György László államtitkár (Innovációs és Technológiai Minisztérium) szerint kettős. A mentorálásába bevont általános iskolások olyan készségeket, képességeket és társadalmi mintákat sajátíthatnak el, melyek hosszú távon segíthetik tanulmányaik sikeres befejezését, illetve munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. A közösségépítés, illetve a fiatalok felelősségvállalásának elmélyítése is fontos cél. Az egyetemista mentorok példaképek is egyben, akik saját történetükkel ösztönzik tanulásra a gyerekeket, így, hogy egyetemista mentoruk van, a gyerekek közvetlenül is látják, miért éri meg tanulni.
A magyarszéki édesanya szerint a program a napi tanulásban rengeteg előnyt, hasznos lehetőséget biztosított a gyerekeknek. Ha a diák elakadt a digitális oktatás során, akkor volt kihez fordulni, s a mentor ezen kívül is seregnyi dologban segített. A program keretében a nehezebb helyzetű gyermekekre is gondoltak, akadt olyan fiatal, aki tabletet kapott, s így zökkenőmentesen folytathatta tanulmányait a koronavírus járvány alatt is. Az ingyenes utazást biztosító TM kártya is segítséget jelentett, amit a tanulók a buszjáratoknál éppúgy felhasználhattak, mint a vasúton.
Figyelem, hatékony együttműködés és kedves gesztusok: Weimann Szilvia szerint az utóbbi két évben erre számos példa volt. Húsvétkor az édességen kívül kézzel írt üdvözlő kártyát és tollat is kaptak a gyerekek. Máskor a mobiltelefonhoz tartozó külső akkumulátor töltővel lepték meg a csapatot, s előfordult, hogy kulaccsal, pólóval kedveskedtek. A személyes emlékek fontosak a kamaszoknak, fia is mindegyiket őrzi.
– Hosszan lehetne sorolni az utóbbi két év rendezvényeit, kirándulásait, melyen a gyermekem is részt vett. – emelte ki – A diákok a pécsi egyetem két sportnapjára is elmentek, elutaztak a kaposvári Virágfürdőbe és balatoni kirándulás is színesítette a programot. A gyerekek nagyon élvezték a fonyódi fürdést és Sikondán is jártak. Pécsen együtt mentek moziba, nemrég a Tubesnél kirándultak, s nagy sikere volt a szabaduló szobás játéknak is. Várhatóan június közepén újra ellátogatnak a kaposvári fürdőbe. A diákok sok olyan közösségi rendezvényen vettek részt, amelyre alaphelyzetben korántsem biztos, hogy lehetőségük nyílt volna.
A tanulás, a kitartó munka nem hiábavaló: Both Marcell szép eredményeket ért el az utóbbi időben, nyolcadik félévkor 4,2-es volt az átlaga. Az édesanya szerint gyermeke dönt majd arról, hogy felnőttként mivel szeretne foglalkozni. – Az a lényeg, hogy olyan szakmája legyen, amit szeret és örömmel dolgozik – mondta.
Forrás: Somogyi Hírlap
– Jól éreztem magam a programban, nagyon tetszett, hogy sok kirándulásra vitték el az osztályt – mondta Both Marcell. – Két mentor foglalkozott velünk, hetente általában egyszer jöttek el az iskolába és online is tartották velünk a kapcsolatot. Segítettek akkor is, amikor dolgozatra készültünk és közösen gyakoroltunk fizikából.
Melynek eredménye látványos. A kamaszfiú hetedikben 2-es volt fizikából, nyolcadik félévkor már ötösre értékelték felkészültségét. Szülei és tanárai egyaránt büszkék a fejlődésére, s a 14 éves Marcellt tanulmányi átlaga alapján felvették a dombóvári Apáczai Csere János szakgimnáziumba, szeptembertől vasútgépésznek tanul. Érettségi, s utána akár egy újabb szakma megszerzése: ez szerepel távlati tervei között.
– Másoknak is ajánlanám a mentori programot, – jegyezte meg a Both Marcell. – Nemcsak azért, mivel rengeteg helyre eljutottam, hanem sok olyan élményt, kalandot éltem át, ami nélküle kimaradt volna az életemből.
– Felzárkózás, anyagi támogatás és tehetséggondozás: a mentorprogram számos területen nyújtott segítséget a fiamnak – hangsúlyozta Weimann Szilvia, Marcell édesanyja. – Az osztálytársaival együtt az elmúlt két évben sok programon vett részt. Láttuk rajta, hogy mennyire fontosak és hasznosak számára a csapatépítő találkozások, foglalkozások, mindig jókedvűen mesélt a kirándulásokról is.
A Tanítsunk Magyarországért Program 2018-ban útjára indított, a kortárs mentorálás módszerére építő szakmai program, amelynek célkitűzése a program alapítója, Dr. György László államtitkár (Innovációs és Technológiai Minisztérium) szerint kettős. A mentorálásába bevont általános iskolások olyan készségeket, képességeket és társadalmi mintákat sajátíthatnak el, melyek hosszú távon segíthetik tanulmányaik sikeres befejezését, illetve munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. A közösségépítés, illetve a fiatalok felelősségvállalásának elmélyítése is fontos cél. Az egyetemista mentorok példaképek is egyben, akik saját történetükkel ösztönzik tanulásra a gyerekeket, így, hogy egyetemista mentoruk van, a gyerekek közvetlenül is látják, miért éri meg tanulni.
A magyarszéki édesanya szerint a program a napi tanulásban rengeteg előnyt, hasznos lehetőséget biztosított a gyerekeknek. Ha a diák elakadt a digitális oktatás során, akkor volt kihez fordulni, s a mentor ezen kívül is seregnyi dologban segített. A program keretében a nehezebb helyzetű gyermekekre is gondoltak, akadt olyan fiatal, aki tabletet kapott, s így zökkenőmentesen folytathatta tanulmányait a koronavírus járvány alatt is. Az ingyenes utazást biztosító TM kártya is segítséget jelentett, amit a tanulók a buszjáratoknál éppúgy felhasználhattak, mint a vasúton.
Figyelem, hatékony együttműködés és kedves gesztusok: Weimann Szilvia szerint az utóbbi két évben erre számos példa volt. Húsvétkor az édességen kívül kézzel írt üdvözlő kártyát és tollat is kaptak a gyerekek. Máskor a mobiltelefonhoz tartozó külső akkumulátor töltővel lepték meg a csapatot, s előfordult, hogy kulaccsal, pólóval kedveskedtek. A személyes emlékek fontosak a kamaszoknak, fia is mindegyiket őrzi.
– Hosszan lehetne sorolni az utóbbi két év rendezvényeit, kirándulásait, melyen a gyermekem is részt vett. – emelte ki – A diákok a pécsi egyetem két sportnapjára is elmentek, elutaztak a kaposvári Virágfürdőbe és balatoni kirándulás is színesítette a programot. A gyerekek nagyon élvezték a fonyódi fürdést és Sikondán is jártak. Pécsen együtt mentek moziba, nemrég a Tubesnél kirándultak, s nagy sikere volt a szabaduló szobás játéknak is. Várhatóan június közepén újra ellátogatnak a kaposvári fürdőbe. A diákok sok olyan közösségi rendezvényen vettek részt, amelyre alaphelyzetben korántsem biztos, hogy lehetőségük nyílt volna.
A tanulás, a kitartó munka nem hiábavaló: Both Marcell szép eredményeket ért el az utóbbi időben, nyolcadik félévkor 4,2-es volt az átlaga. Az édesanya szerint gyermeke dönt majd arról, hogy felnőttként mivel szeretne foglalkozni. – Az a lényeg, hogy olyan szakmája legyen, amit szeret és örömmel dolgozik – mondta.
Forrás: Somogyi Hírlap