Keresés a cikkekben
A Család'24 Magazin a Tanítsunk Magyarországért programról forgatott
A Tanítsunk Magyarországért program mentorfoglalkozásait mutatta be az M1 családi magazinműsora.
A Tanítsunk Magyarországért program támogatást nyújt a kistelepüléseken élő gyermekeknek a pályaválasztásban, a munka világának megismerésében, a szabadidő hasznos eltöltésében. Az országosan 21 egyetemen tanuló támogató mentorok feladata, hogy megmutassák a kistelepülésen túli világ izgalmait és lehetőségeit – a középiskolákat, a vállalkozásokat -, hogy a mentoráltak lássák, hányféle foglalkozásból, hányféle jövőből választhatnak. Az egyetemista mentorok több mint 100 általános iskolában, évente több ezer diákot mentorálnak.
2023 márciusától a Tanítsunk Magyarországért program a Nemzeti Tehetség Központ részeként, a Tanítsunk Magyarországért Alapítvánnyal együttműködésben folytatja a kortárs mentorálást országszerte. A program összekapcsolja az általános iskolákat az egyetemekkel, támogatást nyújtva mind a tanároknak, mind a mentoroknak. "Segítjük azt, hogy egymásra találjanak az általános iskolák és az egyetemek, illetve anyagi támogatást is nyújt a Nemzeti Tehetség Központ mind a tanárok, mind a mentorok számára. Azon vagyunk, hogy évről évre egyre több mentoráltunk legyen, egyre több mentorral és egyre több általános iskolába elérjünk országos szinten. Vannak olyan kiemelt mentorok, akik például mentornagykövetként segítik a programnak a népszerűsítését és képviselik saját egyetemüket is, ezért pedig plusz juttatást is kapnak. A szenior mentorként a szervezési feladatokban nagyobb részt vállalókat szintén plusz juttatással honoráljuk." - számolt be az ösztöndíjrendszerről Sándor-Kovács Dóra, a Nemzeti Tehetség Központ ügyvezetője.
Az M1 Család'24 című családi magazinműsora a Szabolcsvezér Általános Iskolában, Timáron pillanthatott be a Tanítsunk Magyarországért program mentori foglalkozásaiba. Ez az intézmény 2019-ben az országban az elsők között fogadta be az egyetemistákat, akiknek feladata, hogy támogassák a tanulók továbbtanulását és segítsenek a közösség építésében. A mentorok fontos szerepet vállalnak ebben a folyamatban, és emellett a pályaorientációban is támaszai az általános iskolásoknak. Személyes történetekkel és tapasztalatokkal segítik a diákokat abban, hogy megértsék saját céljaikat. Maguk a mentorok is speciális képzésen vesznek részt a TM1 kurzus keretében. "Modern pedagógiai módszerekkel felkészítjük őket arra, hogy ezeket a gyerekeket meg tudják szólítani. Olyan módszertanokat, olyan eszközöket ad a Tanítsunk Magyarországért kurzus a kezükbe, hogy számukra váratlannak tűnő helyzeteket is kezelni tudjanak." - ismertette dr. György László, a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjáért felelős kormánybiztos.
A Szabolcsvezér Általános Iskola intézményvezetője, Tóthné Márton Mónika az eredményekről szólva hangsúlyozta: "Minden tanulónkat be tudtuk iskolázni, tehát továbbtanulás terén 100%-os az arányuk."
A 8. féléve mentoráló mentornagykövet, Kósa Botond bemutatta motivációját, hogy miért csatlakozott a programhoz. „Mivel én is kisebb településen nőttem fel, fontosnak tartottam, hogy tudnék akkor én is segíteni. Abból a közegből származom én is.”
21 egyetem közel 1000 mentora, többezer mentorálttal bizonyítja, hogy együtt könnyebb, együtt jobb!
A Tanítsunk Magyarországért program támogatást nyújt a kistelepüléseken élő gyermekeknek a pályaválasztásban, a munka világának megismerésében, a szabadidő hasznos eltöltésében. Az országosan 21 egyetemen tanuló támogató mentorok feladata, hogy megmutassák a kistelepülésen túli világ izgalmait és lehetőségeit – a középiskolákat, a vállalkozásokat -, hogy a mentoráltak lássák, hányféle foglalkozásból, hányféle jövőből választhatnak. Az egyetemista mentorok több mint 100 általános iskolában, évente több ezer diákot mentorálnak.
2023 márciusától a Tanítsunk Magyarországért program a Nemzeti Tehetség Központ részeként, a Tanítsunk Magyarországért Alapítvánnyal együttműködésben folytatja a kortárs mentorálást országszerte. A program összekapcsolja az általános iskolákat az egyetemekkel, támogatást nyújtva mind a tanároknak, mind a mentoroknak. "Segítjük azt, hogy egymásra találjanak az általános iskolák és az egyetemek, illetve anyagi támogatást is nyújt a Nemzeti Tehetség Központ mind a tanárok, mind a mentorok számára. Azon vagyunk, hogy évről évre egyre több mentoráltunk legyen, egyre több mentorral és egyre több általános iskolába elérjünk országos szinten. Vannak olyan kiemelt mentorok, akik például mentornagykövetként segítik a programnak a népszerűsítését és képviselik saját egyetemüket is, ezért pedig plusz juttatást is kapnak. A szenior mentorként a szervezési feladatokban nagyobb részt vállalókat szintén plusz juttatással honoráljuk." - számolt be az ösztöndíjrendszerről Sándor-Kovács Dóra, a Nemzeti Tehetség Központ ügyvezetője.
Az M1 Család'24 című családi magazinműsora a Szabolcsvezér Általános Iskolában, Timáron pillanthatott be a Tanítsunk Magyarországért program mentori foglalkozásaiba. Ez az intézmény 2019-ben az országban az elsők között fogadta be az egyetemistákat, akiknek feladata, hogy támogassák a tanulók továbbtanulását és segítsenek a közösség építésében. A mentorok fontos szerepet vállalnak ebben a folyamatban, és emellett a pályaorientációban is támaszai az általános iskolásoknak. Személyes történetekkel és tapasztalatokkal segítik a diákokat abban, hogy megértsék saját céljaikat. Maguk a mentorok is speciális képzésen vesznek részt a TM1 kurzus keretében. "Modern pedagógiai módszerekkel felkészítjük őket arra, hogy ezeket a gyerekeket meg tudják szólítani. Olyan módszertanokat, olyan eszközöket ad a Tanítsunk Magyarországért kurzus a kezükbe, hogy számukra váratlannak tűnő helyzeteket is kezelni tudjanak." - ismertette dr. György László, a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjáért felelős kormánybiztos.
A Szabolcsvezér Általános Iskola intézményvezetője, Tóthné Márton Mónika az eredményekről szólva hangsúlyozta: "Minden tanulónkat be tudtuk iskolázni, tehát továbbtanulás terén 100%-os az arányuk."
A 8. féléve mentoráló mentornagykövet, Kósa Botond bemutatta motivációját, hogy miért csatlakozott a programhoz. „Mivel én is kisebb településen nőttem fel, fontosnak tartottam, hogy tudnék akkor én is segíteni. Abból a közegből származom én is.”
21 egyetem közel 1000 mentora, többezer mentorálttal bizonyítja, hogy együtt könnyebb, együtt jobb!
Galéria