Search articles
Sokkal tágabb a világ
A Tanítsunk Magyarországért program az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a Klebelsberg Központ együttműködésének köszönhetően két éve indult el és 2021-ben is folytatódik.
A Tanítsunk Magyarországért mentorprogramban egyetemisták segítenek kistelepüléseken élő általános iskolás diákoknak megismerni azokat a továbbtanulási lehetőségeket, amelyek támogathatják a későbbi eredményes elhelyezkedésüket a munkaerőpiacon.
Hogy ne hiányozzon a példamutatás
– Nagyon jó érzés segítőszándékú kezdeményezésben részt venni. Támogatjuk a mentoráltakat a továbbtanulás előtt fellépő kérdéseikkel kapcsolatban miközben felfedezzük magunkban a képességet: segíteni tudunk másokat – mondta el Párványik Tímea, a Nyíregyházi Egyetem mentora.
A fülöpi lány a Nyírkarászi Váci Mihály Általános Iskola 7. osztályos tanulóit vette szárnya alá tavaly. A diákok mostanra az utolsó általános iskolai évüket végzik, a mentor pedig arra ösztönzi a ballagás előtt állókat, hogy szerezzenek szakmát. – A foglalkozásokon megkérdezem, milyen hetük volt, vagy az adott napjuk hogyan telt, megbeszéljük közösen, ha valami szokatlan történt velük.
Szívesen mesélnek, nem érzik feszélyezve magukat miközben megosztják velem az élményeiket. Annak idején, a továbbtanulás előtt állva nekem nem volt ilyen segítségem, pedig jó lett volna, ha velünk is egyetemisták osztják meg tapasztalataikat – mondta.
A mikepércsi származású Galgóczi Klaudia jelenleg a Pécsi Tudományegyetem matematika ka-testnevelés szakos hallgatója. Számára nem volt kérdés a továbbtanulás, de a Tanítsunk Magyarországért program mentoraként azt látja, sok Pécskörnyéki településen élő gyermek látóköréből hiányzik az a példamutatás, ami a továbbtanulás világra felé orientálná őket.
– Mentorként nem pusztán a tanítás a célom, hanem, hogy a közép- és felsőoktatás felé integráljam a diákokat. Programokat szervezünk, hogy lássák, milyen is valójában a világ, ami körülveszi őket. A tavalyi tanévben együtt mentünk el a gyerekekkel pizzériába, ahol megismerkedhettek egy étterem működésével, a pizzakészítés fortélyaival, vagy elmentünk moziba, mert sok gyerek addig sosem élvezhette ezt a szabadidős lehetőséget. Elvégezve az egyetemet tanár leszek, és ez a program segít abban, hogy a képzésen túl jelentős tapasztalatot is szerezzek.
Nem csak én segítek a tanulóknak, ők is segítenek nekem. Megismerhetem azokat a problémákat, amelyekkel küzdenek ma a gyerekek, rálátást nyerek arra, milyen igényeik vannak. Ez mindenképpen hasznos tudás lesz számomra a szakmámban – osztotta meg élményeit Klaudia.
Forrás: Hajdú-Bihari Napló
A Tanítsunk Magyarországért mentorprogramban egyetemisták segítenek kistelepüléseken élő általános iskolás diákoknak megismerni azokat a továbbtanulási lehetőségeket, amelyek támogathatják a későbbi eredményes elhelyezkedésüket a munkaerőpiacon.
Hogy ne hiányozzon a példamutatás
– Nagyon jó érzés segítőszándékú kezdeményezésben részt venni. Támogatjuk a mentoráltakat a továbbtanulás előtt fellépő kérdéseikkel kapcsolatban miközben felfedezzük magunkban a képességet: segíteni tudunk másokat – mondta el Párványik Tímea, a Nyíregyházi Egyetem mentora.
A fülöpi lány a Nyírkarászi Váci Mihály Általános Iskola 7. osztályos tanulóit vette szárnya alá tavaly. A diákok mostanra az utolsó általános iskolai évüket végzik, a mentor pedig arra ösztönzi a ballagás előtt állókat, hogy szerezzenek szakmát. – A foglalkozásokon megkérdezem, milyen hetük volt, vagy az adott napjuk hogyan telt, megbeszéljük közösen, ha valami szokatlan történt velük.
Szívesen mesélnek, nem érzik feszélyezve magukat miközben megosztják velem az élményeiket. Annak idején, a továbbtanulás előtt állva nekem nem volt ilyen segítségem, pedig jó lett volna, ha velünk is egyetemisták osztják meg tapasztalataikat – mondta.
A mikepércsi származású Galgóczi Klaudia jelenleg a Pécsi Tudományegyetem matematika ka-testnevelés szakos hallgatója. Számára nem volt kérdés a továbbtanulás, de a Tanítsunk Magyarországért program mentoraként azt látja, sok Pécskörnyéki településen élő gyermek látóköréből hiányzik az a példamutatás, ami a továbbtanulás világra felé orientálná őket.
– Mentorként nem pusztán a tanítás a célom, hanem, hogy a közép- és felsőoktatás felé integráljam a diákokat. Programokat szervezünk, hogy lássák, milyen is valójában a világ, ami körülveszi őket. A tavalyi tanévben együtt mentünk el a gyerekekkel pizzériába, ahol megismerkedhettek egy étterem működésével, a pizzakészítés fortélyaival, vagy elmentünk moziba, mert sok gyerek addig sosem élvezhette ezt a szabadidős lehetőséget. Elvégezve az egyetemet tanár leszek, és ez a program segít abban, hogy a képzésen túl jelentős tapasztalatot is szerezzek.
Nem csak én segítek a tanulóknak, ők is segítenek nekem. Megismerhetem azokat a problémákat, amelyekkel küzdenek ma a gyerekek, rálátást nyerek arra, milyen igényeik vannak. Ez mindenképpen hasznos tudás lesz számomra a szakmámban – osztotta meg élményeit Klaudia.
Forrás: Hajdú-Bihari Napló