Keresés a cikkekben
Szebb és tervezhetőbb a jövő mentori segítséggel
Bancsók Kristóf prügyi diák a Tanítsunk Magyarországért Program keretében készült felvételijére.
Általános iskolás diákok tanulmányait segítik szerte az országban a Tanítsunk Magyarországért Program kortárs mentorai. A komplex szakmai program 2018. december 5-én indult el és idén folytatódott, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a Klebelsberg Központ együttműködésében. A mentorálásba bevont iskolások olyan készségeket, képességeket és társadalmi mintákat sajátíthatnak el, amelyek hosszú távon segíthetik tanulmányaik sikeres befejezését és munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. A mentorhálózat fontos célkitűzése a közösségépítés és a fiatalok felelősségvállalásának elmélyítése is.
Segítőkész mentorok
Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből a Prügyi Móricz Zsigmond Általános Iskola is bekapcsolódott a programba. Prügy egy közel kétezer-ötszáz fős település a Szerencsi járásban, Miskolctól 43 kilométerre. A faluban született Móricz Miklós újságíró, Móricz Zsigmond öccse. A Móricz család emlékét tájház őrzi. Bancsók Kristófot, a prügyi általános iskola 8. osztályos tanulóját is a Tanítsunk Magyarországért Program mentorai segítették a középiskolai felvételire való felkészülésben. – Iskolánkban 2020 februárjában kaptunk rá először lehetőséget, hogy mentorok támogatását kérjük a tanuláshoz felső tagozatban. Korábban csak a tanáraink korrepetáltak minket. Emellett két laptopot is kapott az osztály – számolt be Kristóf. – A mentoraink órákat látogattak és az egész osztállyal egyszerre foglalkoztak. Minden osztályban négy mentor volt. Mivel mi összesen 15-en vagyunk, ezért alig jutott 3-4 gyerek egy mentorra, így kis csoportos foglalkozásokat tudtak tartani nekünk. Bármilyen tantárgyban kérhettük a segítségüket. Számomra főleg matematikából jelentett ez sokat. Különösen fontos volt, hogy sikeres legyen a központi vizsgánk, amit nyolcadik osztályosként mindenkinek meg kellett írnia, majd az ezt követő középiskolai felvételi. A felkészülésben a mentorhálózat pluszlehetőségként adódott. A mentorok nagyon segítőkészek voltak, és a személyes problémáinkat is meg tudtuk velük beszélni.
Versenyképes szakma
Bancsók Kristóf a többéves mentorálási folyamat után sikeres középiskolai felvételit tett, az általa áhított gimnáziumba. – Április közepén kaptam meg az értesítést, hogy sikerült bekerülnöm a választott iskolámba, aminek nagyon örültem. Írásbeli és szóbeli vizsgát is kellett tennem, úgyhogy nem volt könnyű ez az évem. Első helyen jelöltem meg a Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Technikum, Szakgimnázium és Gimnáziumot, ahová gazdálkodás és menedzsment szakirányra fogok járni, és már kíváncsian várom. A családban többen is ott végeztek, és bízom benne, hogy a szakmámmal valamelyik közeli városban – Szerencsen, Miskolcon vagy Nyíregyházán – el tudok majd helyezkedni. Kicsit izgulok, mert eddig csak egy hétre, ott alvós nyári táborok idejére voltam távol hazulról, de most kollégista leszek – osztotta meg érzéseit a mentorált fiú.
Kapcsolatban maradnak
Szoros kapcsolat alakult ki a gyerekek és mentoraik között, a ballagás előtt tőlük is ünnepélyes keretek között köszönnek el. – Már az egész osztály ballagási lázban ég, osztálytánccal készülünk és a termünket is feldíszítjük majd. Nem csak a mentorainktól, de tanárainktól is búcsúzunk, akiknek szintén sokat köszönhetünk. Remélem, hogy az osztálytársaimmal megmaradnak a barátságok, mert nagyon családias hangulatú volt ez az iskola. A mentorainktól pedig június 10-én, csütörtökön köszöntünk el, még a ballagás előtti héten. Egy kis műsor keretében, versekkel és ballagási dalokkal búcsúztattuk őket. Néhányan később is szeretnénk tartani velük a kapcsolatot, mert jó viszony alakult ki köztünk. Szívesen kérném szeptembertől is a segítségüket a gimnáziumi házi feladatok megoldásában, mert eddig csak apát és anyát tudtam megkérdezni. Tartok tőle, hogy a gimi nehezebb lesz, mint az általános iskola, de a végén szeretnék érettségit tenni – mondta Bancsók Kristóf.
Forrás: boon.hu
Általános iskolás diákok tanulmányait segítik szerte az országban a Tanítsunk Magyarországért Program kortárs mentorai. A komplex szakmai program 2018. december 5-én indult el és idén folytatódott, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a Klebelsberg Központ együttműködésében. A mentorálásba bevont iskolások olyan készségeket, képességeket és társadalmi mintákat sajátíthatnak el, amelyek hosszú távon segíthetik tanulmányaik sikeres befejezését és munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. A mentorhálózat fontos célkitűzése a közösségépítés és a fiatalok felelősségvállalásának elmélyítése is.
Segítőkész mentorok
Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből a Prügyi Móricz Zsigmond Általános Iskola is bekapcsolódott a programba. Prügy egy közel kétezer-ötszáz fős település a Szerencsi járásban, Miskolctól 43 kilométerre. A faluban született Móricz Miklós újságíró, Móricz Zsigmond öccse. A Móricz család emlékét tájház őrzi. Bancsók Kristófot, a prügyi általános iskola 8. osztályos tanulóját is a Tanítsunk Magyarországért Program mentorai segítették a középiskolai felvételire való felkészülésben. – Iskolánkban 2020 februárjában kaptunk rá először lehetőséget, hogy mentorok támogatását kérjük a tanuláshoz felső tagozatban. Korábban csak a tanáraink korrepetáltak minket. Emellett két laptopot is kapott az osztály – számolt be Kristóf. – A mentoraink órákat látogattak és az egész osztállyal egyszerre foglalkoztak. Minden osztályban négy mentor volt. Mivel mi összesen 15-en vagyunk, ezért alig jutott 3-4 gyerek egy mentorra, így kis csoportos foglalkozásokat tudtak tartani nekünk. Bármilyen tantárgyban kérhettük a segítségüket. Számomra főleg matematikából jelentett ez sokat. Különösen fontos volt, hogy sikeres legyen a központi vizsgánk, amit nyolcadik osztályosként mindenkinek meg kellett írnia, majd az ezt követő középiskolai felvételi. A felkészülésben a mentorhálózat pluszlehetőségként adódott. A mentorok nagyon segítőkészek voltak, és a személyes problémáinkat is meg tudtuk velük beszélni.
Versenyképes szakma
Bancsók Kristóf a többéves mentorálási folyamat után sikeres középiskolai felvételit tett, az általa áhított gimnáziumba. – Április közepén kaptam meg az értesítést, hogy sikerült bekerülnöm a választott iskolámba, aminek nagyon örültem. Írásbeli és szóbeli vizsgát is kellett tennem, úgyhogy nem volt könnyű ez az évem. Első helyen jelöltem meg a Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Technikum, Szakgimnázium és Gimnáziumot, ahová gazdálkodás és menedzsment szakirányra fogok járni, és már kíváncsian várom. A családban többen is ott végeztek, és bízom benne, hogy a szakmámmal valamelyik közeli városban – Szerencsen, Miskolcon vagy Nyíregyházán – el tudok majd helyezkedni. Kicsit izgulok, mert eddig csak egy hétre, ott alvós nyári táborok idejére voltam távol hazulról, de most kollégista leszek – osztotta meg érzéseit a mentorált fiú.
Kapcsolatban maradnak
Szoros kapcsolat alakult ki a gyerekek és mentoraik között, a ballagás előtt tőlük is ünnepélyes keretek között köszönnek el. – Már az egész osztály ballagási lázban ég, osztálytánccal készülünk és a termünket is feldíszítjük majd. Nem csak a mentorainktól, de tanárainktól is búcsúzunk, akiknek szintén sokat köszönhetünk. Remélem, hogy az osztálytársaimmal megmaradnak a barátságok, mert nagyon családias hangulatú volt ez az iskola. A mentorainktól pedig június 10-én, csütörtökön köszöntünk el, még a ballagás előtti héten. Egy kis műsor keretében, versekkel és ballagási dalokkal búcsúztattuk őket. Néhányan később is szeretnénk tartani velük a kapcsolatot, mert jó viszony alakult ki köztünk. Szívesen kérném szeptembertől is a segítségüket a gimnáziumi házi feladatok megoldásában, mert eddig csak apát és anyát tudtam megkérdezni. Tartok tőle, hogy a gimi nehezebb lesz, mint az általános iskola, de a végén szeretnék érettségit tenni – mondta Bancsók Kristóf.
Forrás: boon.hu